Media bez wyboru?

W dniu wczorajszym odbył się „protest” czołowych graczy na naszym rynku medialnym (poza TVP).

Akcja pod tytułem „MEDIA BEZ WYBORU” – miała na celu zwrócenie uwagi na fakt chęci dodatkowego opodatkowania usług reklamy w naszym kraju.

Nie dla dodatkowego opodatkowania reklamy

Nie godzimy się na jako wydawnictwo na dodatkową „składkę” w formie podatku.

Polskie przepisy podatkowe i tak nakładają na nas obowiązek odprowadzania 23% VAT-u za reklamę co wraz z 4 do 7 % z projektu podniesie wysokość podatku do 1/3 wartości usługi.

Dlaczego nie zostają obłożone dodatkowym opodatkowaniem zagraniczne sieci handlowe takie jak np. Biedronka czy Lidl? Przecież one na tym szaleństwie nie straciły, a nawet prawdopodobnie zyskały finansowo.

 

Nie dla okłamywania odbiorców

Nie godzimy się także na to by medialni giganci oszukiwali społeczeństwo jak to każdego dania robi TVP i TVN manipulując wiadomościami i szczując Polaków przeciwko Polakom.

Media takie jak TVP i TVN zapomniały o ustawowym obowiązku nałożonym na nie przez prawo:

Art. 6. 1. Prasa jest zobowiązana do prawdziwego przedstawiania omawianych zjawisk.

Jest to zapis z ustawy Prawo Prasowe z roku 1984.

Nie godzimy się też by medialni giganci wmawiali społeczeństwu, że podatek od reklam który chce wprowadzić obecna władza zlikwiduje najmniejszych graczy na rynku.

 

Proponowany podatek od reklam nie uderzy w małe wydawnictwa.

Dlaczego?

Dlatego, że my nie generujemy, aż tak wielkich przychodów z reklam by złapać się w te widełki z proponowanych zapisów.

 

Podatek od reklam nie zlikwiduje małych mediów.

Właśnie dlatego, że są małe i nie generują takich zysków. Ucierpią średnie, duże i największe firmy z branży.

 

Małe firmy – jak CERTE – zyskają na podatku

My raczej zyskamy na tym podatku, największe kampanie reklamowe będą szukać tańszych reklam przez co bardziej będzie się opłacało wystawić reklamy na 1000 małych lokalnych portali niż na 1 wielkim.

Zaletą wystawienia reklamy na małych lokalnych mediach nie będzie tylko cena za samą usługę lecz także możliwość dostosowywania reklamy do konkretnych odbiorców.

 

CERTE jako wydawca działający w internecie mówi stanowcze nie dodatkowym podatkom, manipulowaniu faktami i wprowadzaniu opinii publicznej w błąd w celu utrzymania zysków na stałym poziomie.